KAKTUS 2019 – Peti, jubilarni, festival integriranih komunikacija KAKTUS 2019 održati će se 29. i 30. listopada u Madlenianum Opera & Theatre, pod sloganom “Make room for a new BLOOM”. Jedan od najnagrađivanijih kreativaca u Americi, Jean Zamprognoa.k.a Zampa, kreativni direktor DAVID The Agency Miami (USA) otvoriti će ovogodišnji festival KAKTUS 2019 temom „Listen, Smile, Agree, and Then Do Whatever the F*ck You Were Gonna Do Anyway”. Tim povodom, razgovarali smo s njim o tome da li advertising industrija može promjeniti svijet.
Može li kreativna industrija promjeniti svijet?
Kompanije čine ljudi. Neki ljudi ne čine ništa, neki malo, a neki sve što mogu, kako bi učinili svijet boljim mjestom. Razlika je u tome što kompanije imaju mnogo veće pravo glasa, budžete i moć. Ako ne čine ništa, one ne samo da propuštaju dobru priliku, već i riskiraju da izgube svoje pravo glasa te da postanu nevažne na tržištu, jednako kao i ljudi koji ne čine ništa. Vjerujem kako je oglašavanje, ako se koristi na pravi način, moćan kanal kompanija ako su voljne biti agenti promjena. Bez obzira slažemo li se ili ne sa njihovim mišljenjem, definitivno ih nećemo ignorirati.
Kažite nam da li nisko budžetne kampanje mogu imati globalni utjecaj?
Dijelim mišljenje kolege u DAVID The Agency kako kampanje koje su nastale s niskim budžetom ili potpuno bez budžeta imaju potencijal da se o njima čuje i da stvore ozbiljnu globalnu „buku“. Po mom mišljenju, potraga za „rupama“ najzanimljiviji je dio ovog posla. Zato uvijek kažem: „You can hack culture, you can hack legal constrains, but hacking budget is the funniest part“.
Ove godine smo napravili „BK Bot“ za Burger King, koji je osvojio dva zlatna Lava, srebro i broncu, koristeći samo snimke iz prethodnih kampanja za hranu. Isto je i sa „Try not to year this“ za Coca-Colu, gdje smo koristili slike iz interne baze Coca-Cole. Također, kampanju McMansions napravili smo sa slikama objavljenim u Chicago Tribune-u, gdje menadžment McDonalds-a objavljuje vile koje su na prodaju. Sve su to javne fotografije, samo smo morali platiti autorska prava. Čak i za Super Bowl, gdje brendovi uglavnom plaćaju milijune za produkciju spotova, uradili smo slično i „Eat like Andi“ sto je učinilo Burger King najtraženijim brendom tijekom utakmice.
Kojom kampanjom se najviše ponosite?
Teško je reći jer svaka od mojih omiljenih „pogađa“ različitu ciljnu grupu. Ali ako pričamo o ponosu, i dalje sam veoma vezan za naš prvi hit „This Coke is a Fanta“. Ovaj izraz je bio prisutan desetljećima na tržištu i nitko nije učinio ništa kako bi na njega odgovorio. Preko noći su svi iz Brazila pričali o tome, od blagajnice u supermarketu do profesora na Sveućilištu. Od najaktivnijeg celebrity-a do najkonzervativnijeg youtuber-a koji poziva na bojkot. Google Insights nam je pomogao kako bi dokazali da smo preokrenuli homofobičan izraz u simbol ponosa. Ovo je bila krucijalna kampanja u zemlji koja je, po mom mišljenju, najhomofobičnija na svijetu.
Više informacija o festivalu KAKTUS 2019 možete pronaći na www.kaktus.rs.
Festival KAKTUS 2019 podržalo je preko 45 medijskih kuća, kompanije Delta Holding, Zlatiborac, Vip Mobile, Jaffa Crvenka, Marbo Product, Mercator S, Ušće Shopping Centar, Doncaffe, Forma Ideale, Frikom, Nectar i Eurobank. Partneri festivala su agencije – Direct Media United Solutions, Ovation BBDO, Headline, Degordian, Reprodukcija, DPC Group, Alma Quattro, Nova Communications, Tawo Dev i Info Media Group. Festival su podržali i Novaston Marketing Consultancy, Flexis Consulting, Kliping, Led Media BiH, Propix, Srpska asocijacija menadžera, Core Event, Kreativa New Formula, Chameleon i Spring Onion Studio. Prijatelj festivala je kompanija Microsoft. Bronzani sponzor festivala je Apatinska pivara, Srebrni sponzor kompanija Mastercard, a Zlatni sponzor kompanija MARS.
*****
You must be logged in to post a comment Login