Podravka obara rekorde

Glavni pokretač rasta Podravke u 2015. godine bila je regija Adria s 11,4% višim prihodima od prodaje u odnosu na godinu ranije.

Podravka grupa ostvarila je u lanjskoj godini neto dobit od 398 milijuna kuna, četverostruko više u odnosu na 2014. kada je dobit iznosila 92,5 milijuna kuna. U Podravki ističu kako su za rekordan rast neto dobiti zaslužni, među ostalim, pozitivan efekt kupnje ljubljanskoga Žita te ostvareni porezni prihod povezan s dobivenim poticajima za gradnju novih tvornica Belupa. Prihodi od prodaje u 2015. iznosili su pak 3,78 milijardi kuna, što je rast od 7,8%, od čega je u poslovnom području prehrane ostvaren rast od 11,6%, na 2,97 milijardi kuna, od kojih je 239,3 milijuna od početka listopada lanjske godine uprihodilo Žito.

 

21-crop-500-350-0

Prihodi od vlastite marke proizvoda unutar prehrane porasli su 13,8%, dok je od strateškog područja farmaceutike Podravka uprihodila 805,7 milijuna kuna zbog negativnog utjecaja HZZO-ova propisivanja smanjenja cijena lijekova na recept te deprecijacije ruskog rublja, što je pad od 4,1% u odnosu na isto razdoblje godinu prije. Od prehrane je tako neto dobit iznosila 210,8 milijuna, a od farmaceutike 187,3 mil. kuna.

 

– Protekla godina ostat će zapisana po nizu značajnih projekata. Realizirali smo najveću akviziciju u povijesti Podravke, Žito Ljubljana, s kojom ćemo dosegnuti dugoočekivani prag od 4,5 milijardi kuna prihoda i pozicionirati grupu Podravka u sam vrh najuspješnijih prehrambenih kompanija na području regije Adria – kazao je predsjednik uprave Podravke Zvonimir Mršić ističući kako je pred njima vrijeme novih izazova i snaženja s ciljem stvaranja najveće međunarodne kompanije sa sjedištem u Hrvatskoj. Podravka je lani dokapitalizirana izdavanjem novih 1,7 mil. redovnih dionica, čime je u nju unesen svježi kapital od 510 mil. kuna, a počelo se graditi i dvije nove Belupove tvornice vrijedne 51 mil. eura.

Glavni pokretač rasta Podravke u 2015. bila je regija Adria s 11,4% višim prihodima od prodaje u odnosu na godinu ranije. Regija Europa rasla je 4,7%, nova tržišta 7,6%, a jedina s padom od 18,1% jest regija Rusija, ZND i Baltik. Cijena dionica Podravke u 2015. porasla je pak 13,8%.

foto: Podravka.hr

You must be logged in to post a comment Login