Donedavno se o kućnim uredima malo mislilo, bilo su loše opremljeni, skučeni i pomalo prašnjavi zbog neredovitog korištenja. Sada, u godini pandemije, mnogi uredi u kući nalikuju na zapovjedni centar u NORAD-u (Zapovjedni stožer sjevernoameričke zračne i svemirske odbrane) s više ekrana, visokotehnološkim kapacitetima i profesionalnim Zoom okruženjem.
I sve to košta!
Dobro je što oko dvije trećine kompanija svojim zaposlenicima “na daljinu” osigurava sve što im je potrebno za rad ili im isplaćuje naknadu za korištenje računala i ostale opreme.
Prema istraživanju konzultantske kompanije Mercer, 55 posto kompanija “pokriva” laptope, 33 posto mobitele, 26 posto printere i 24 posto ergonomsku opremu. Samo 32 posto kompanija ne pomaže s troškovima koje uzrokuje rad iz kuće.
“S prelaskom na rad od kuće, mnogi zaposlenici traže da im poslodavci pokriju troškove vezane uz neophodnu opremu i korištenje interneta i telefona te se sve češće pregovara o naknadi za novonastale troškove”, kazala je Kathleen Burns Kingsbury, psihologinja i autorica knjige “Breaking Money Silence”.
Ističe da se sada nalazimo u svojevrsnoj nedorečenoj i nejasnoj situaciji jer kompanije i zaposlenici uče u hodu.
Ljudi se pitaju mogu li tražiti novčanu naknadu i za koje troškove nastale radom od kuće, što se od toga može odbiti od poreza i kako šefovima predstaviti svoje argumente i uvjeriti ih što bi oni zaposlenicima trebali plaćati. Kingsbury tvrdi da je, kao prvo, potrebno izbrusiti zahrđale pregovaračke vještine.
Savjet je da zahtjevi ne budu megalomanski, ali tvrdi potrebno je tražiti vrhunsku opremu uz niz raznih opcija između kojih poslodavci mogu odabrati.
“Ako vas u početku i odbiju, pitajte što bi ste trebali promijeniti da vam zahtjev bude udovoljen. Potom, za mjesec ili dva, ponovo podnesite zahtjev”, rekla je psihologinja.
Michael Hennessy, finansijski savjetnik u kompaniji Harbor Crest Wealth Advisors u Fort Lauderdaleu na Floridi, preporučio je samozaposlenima, koji dio svoje kuće ili stana koriste kao poslovni ured, da razmisle o poreznim olakšicama.
“Sve dok ste samozaposleni i dio vašeg doma se koristi za poslovni prostor, određeni postotak troškova poput kamata na hipoteku, osiguranja, opreme ili popravka će se moći odbiti”, rekao je Hennessy.
Kako bi vaš kućni ured funkcionirao računala i internetska veza su neophodni, nešto bez čega se jednostavno ne može, no važni su i drugi elementi poput kvalitetne stolice s koje se ne dižete satima.
Izvor: Reuters
You must be logged in to post a comment Login