Turistički klaster Hercegovine

logo tkhMostar – Turistički klaster Hercegovina, nije nastao kao posljedica slijeđenja europskih trendova ili bilo kakvoga pomodarstva, nego je on proizvod spontane inicijative privatnoga sektora iz oblasti turizma, s prostora hercegovačke regije.

Mapiranje Hercegovine

Razmišljajući kako mapirati Hercegovinu na turističkoj karti šire regije, kroz SWOT analizu (snage, slabosti, prilike i prijetnje) stanja u turizmu Hercegovine, osnivači klastera su došli do zaključka da imaju ogromne neiskorištene resurse, čije potencijale mogu staviti u funkciju, jedino zajedničkim djelovanjem na globalnom planu.

Dobivši veliku potporu u logističkom, tehničkom i organizacijskom obliku, u regionalnoj razvojnoj agenciji REDAH iz Mostara, krenuli su u animiranje istomišljenika, izričito vodeći računa da su to tvrtke s kontinuiranim rastom, jer su procijenili da te, takozvane gazele, mogu biti „lokomotiva“,koja će za sobom povući sve ostale relevantne pružatelje usluga u sektoru turizma. Našavši dovoljan broj takvih s prostora oba entiteta, a shvaćajući da turizam općenito ne poznaje administrativne granice; odlučili su „prijeći s riječi,na djela“. Znajući da bi početni entuzijazam mogao splasnuti, ukoliko ne poduzmu praktične korake na upoznavanju dobrih primjera iz prakse, u zemljama iz regije, osnivači klastera su odlučili  otići u studijski posjet hrvatskoj regiji Istri. To se pokazalo „punim pogotkom“, jer su odmah mogli učiti i uspoređivati situaciju s najrazvijenijima u okruženju. Na temelju viđenog, uvjerili su se da je pred njima težak i dugotrajan put prema ostvarenju vizije da Turistički klaster Hercegovina postane pokretač održivog gospodarskog razvitka regije, a u konačnici – prepoznatljiv na turističkoj karti Europe. Predsjednik turističkog klastera Hercegovine Stipe Primorac ističe kako nakon svega viđenog u zemljama okružja, ambicije su rasle, te su iz ovog klastera težili tome da posjete neku regiju u kojoj klaster funkcionira u svakodnevnom životu. „Zahvaljujući REDAH-u,osigurali smo logističku potporu njemačke agencije za međunarodnu suradnju GIZ i otputovali u višednevni posjet regiji Allgau u Njemačkoj. Tu smo vidjeli primjer funkcioniranja brendirane regije, u jednoj od najrazvijenijih zemalja svijeta. Zadovoljstvo zbog činjenice, da smo u edukacijskom smislu, išli „korak po korak“ i učili od najboljih, učvrstilo nas je u uvjerenju kako moramo ustrajati u našoj misiji, da strateškim partnerstvom članica klastera, kroz primjenu novih znanja i tehnologija, te međunarodnih standarda kvalitete, ugrađenih u naše turističke proizvode i usluge,stvorimo prepoznatljivi brend-turističku destinaciju Hercegovina“, rekao je Primorac.

Osnivanje klastera

Uslijedio je logičan i normalan korak; sazivanje osnivačke Skupštine Turističkog klastera Hercegovina, koja je održana u Mostaru 23.12.2013.godine. Na osnivačkoj Skupštini,usvojeni su Statut i svi ostali planski dokumenti, te  izabrano vodstvo Udruge TKH.

„Formalni osnutak Udruge, bio je novi poticaj da ustrajemo u izgradnji prepoznatljivosti regije i Udruge.Zahvaljujući medijskoj promociji naših aktivnosti i „kanaliziranju“ aktivnosti od strane REDAH-a prema TKH, dobili smo iznimnu prigodu, da predsjednik TKH bude u izaslanstvu, koje je boravilo u trodnevnom posjetu stalnoj Misiji BiH pri EU u Bruxellesu, gdje smo sudjelovali na manifestaciji „Hercegovina -zemlja svjetlosti“i u sklopu prijama koji je upriličio veleposlanik BiH, NJ.E.Igor Davidović, dana 18.02.2014. godine, diplomatskom koru na razini većega broja veleposlanika,zastupnika u EU parlamentu i ostalih visokih uzvanika,uz autohtona hercegovačka jela i pića,predstavili smo i TKH“, istaknuo je Primorac, te dodao kako je medijski ovaj skup imao velikoga odjeka, a naše predstavljanje Hercegovine, ocijenjeno je u superlativima.

Svjesni činjenice da postaju nezaobilazan čimbenik u razvitku regije i uobličavanju njene turističke ponude, koja će dovesti do toga da nam se turizam ne događa stihijski (spletom okolnosti), nego planski. Ovome će zasigurno znatno pripomoći i potpisani sporazum o suradnji između TKH i turističkih zajednica (od kojih su neke i formalne članice TKH), o zajedničkim nastupima na inozemnim tržištima, ali i aktivnostima na umrežavanju sudionika turističke ponude Hercegovine, jer sadašnjih 25.članova TKH ne smatraju sebe ekskluzivnim predstavnicima turističkog sektora. „Koliko god selektivni bili pri prijamu novih članova, toliko se i radujemo svakom novom potencijalnom članu spremnom zajednički djelovati na promociji Hercegovine, jer na obzorju naziremo mnogobrojne nove aktivnosti,koje ćemo zajedničkim snagama,lakše savladati.Svjesni činjenice da je pred nama put pun iskušenja,uvjereni smo da ćemo u konačnici uspjeti brendirati regiju i planskim korištenjem komparativnih i kvalitativnih prednosti,učiniti je prepoznatljivom oazom za odmor gostiju, opravdavajući riječi pjesnika „Dođi da vidiš,dođi da se diviš…““, dodaje za kraj Primorac.

SD Enter.ba media C 2015

You must be logged in to post a comment Login